Dodge Ram 2500 HD Power Wagon
Dodge Ram 2500 HD Power Wagon
چنانچه خواستار ترکیب خواص آفرود و Heavy Duty باشید ، این مدل یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست .
برند Power Wagon به وانت های دوج تولید شده بین سال های پس از جنگ جهانی اول تا 1980 اطلاق می شد و
پس از 25 سال وقفه در سال 2005 با Crew Cab Ram احیا گشت . در چهار گوشه وانت ، فنر لول نصب شده و زیر
کاپوت هم پیشرانه V8 HEMI با 410 اسب بخار قدرت و 581 نیوتن متر گشتاور قرار دارد . شایان توجه اینکه ، امکان
استفاده از پیشرانه دیزلی برای این وانت وجود ندارد ، چون پیشرانه خطی 6/7 لیتری کامینز برای آن بیش از حد
سنگین است .
این محصول تنها با گیربکس 6 دنده اتوماتیک و کمک گیربکس استاندارد دو سرعته ، با ضریب یک به 2/64 و اهرم کنترل
محدوده (رنج ) قدیمی ، عرضه می شود . علیرغم استفاده از فنر لول و میله های ضد غلتش (Anti Roll bar ) جدا شدنی
و همچنین حدود 5 سانتی متر افزایش ارتفاع نسبت به مدل معمولی ، به نظر نمی رسد این وانت توان به چالش کشیدن
ویژگی های آفرود محصولی مثل Ford SVT Raptor را داشته باشد ، هرچند در نوع خود ، یکی از برترین ها به شمار می رود .
از دیگر ویژگی های این قوچ بیابانی می توان به محورهای مستحکم ، ضربه گیرهای مونوتیوب بیل اشتاین و وینچ 5/44 تنی
ساخت Wam اشاره کرد. برخلاف رپتور ، توانایی حمل بار و یدک کشی مدل مورد بحث تغییری نکرده و کماکان با توان حمل
676 کیلوگرم بار و یدک کشیدن 4903 کیلوگرم ، خصلت Heavy Duty خود را به شایستگی حفظ کرده است . با ارتفاع 36/83
سانتی متر از زمین و بیشتر شدن زاویه حمله و فرار سپرها ، نباید ترسی از گذشتن از مسیرهای ناهموار را داشت ، به
طوری که این وانت امکان گذر از آب هایی به عمق 70 سانتی متر را داراست .
دور رینگ های فورج کاری شده رم ، با تایرهای بلند 33 اینچی گودیر پوشانده شده بود . این تایرها حتی زمانی که فشار
باد استاندارد (65 Psi ) را داشتند هم کشش مناسبی برای عبور از سنگلاخ های مسیر آزمایش ایجاد می کردند . در
حالی که قفل دیفرانسیل الکتریکی محورهای جلو و عقب نیز توان آنها را برای چنگ زدن به مسیر سر بالایی افزایش
می داد و پیشرانه هم به خوبی توان لازم را مهیا می کرد . محور قدرتمند عقب از نوع 5 اتصالی بوده و آرایش فوق العاده
محور جلو هم 3 اتصالی است . به این ساختا ر Ram Articulink می گویند . برای امکان انجام کارهای سنگین ، فنرها
همچنان سفت نگاه داشته شده اند . در مقایسه با رم 2500 معمولی ، افزایش ارتفاع و استفاده از تایرهای آفرود ، تنها
باعث افزایش صدای تایرها شده و تقریبا روی مصرف سوخت و شاخص آلایندگی آن تاثیری نداشته است . در کل ،
توانایی های این وانت در عبور از سنگلاخ ها و مسیرهای آفرود قابل قبول بوده و خود را به عنوان انتخابی شایسته برای
علاقمندان به آفرود سواری اثبات کرد.
منبع : مجله ماشین