معرفی شاسی بلند MG
شاسی بلند جدید MG سرانجام معرفی شد
همزاد چشم آبی سانگ یانگ کوراندو !
طبیعی است اگر MG قصد بازگشت دوباره به بازار اروپا و تکرار محبوبیت روزهای نه چندان دور در بریتانیا را داشته باشد
اما برای رسیدن به این هدف ، باید اتاق های محبوب بازارهای اروپایی را در سبد محصولاتش داشته باشد . عرضه
سوپرمینی MG3 که اتفاقا تازگی ها به کشورمان نیز راه یافته ، آغاز خوبی بود اما برگ برنده MG ، چه در بازارهای
اروپایی و چه در بازارهای رو به توسعه ، کراس اوور کامپکتی است که با هیجان نام GTS ، مستقیما رو در روی نیسان
قشقایی ، هیوندای توسان ( ix35 ) و کیا اسپورتیج قرار می گیرد . GTS اگرچه از هیجان چشم نواز مفهومی سال
گذشته اتوشانگای ( CS Concept ) کمی فاصله گرفته و بیشتر به یک رنو کولئوس با آرایش MG شبیه شده ، اما با
تناسبات و فرم های پف کرده و عضلانی ، خیلی خوب ژست یک شاسی بلند مدرن را به خود گرفته و بسیار شیک و
تنومند جلوه می کند .
این کراس اوور چینی – انگلیسی با ابعاد 4,500*1,855*1,675 میلی متر ، بر پایه پلت فرم
کوراندوهای نسل 3 سانگ یانگ توسعه یافته و اینطور که گفته می شود ، از سیستم تعلیق فولکس واگن تیگوآن بهره
می برد . قوای محرکه نیز از موتور 2,0 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژری تامین می شود که با 217 اسب بخار قدرت ،
توان تولید حداکثر گشتاوری برابر با 349 نیوتن متر را دارد . این پیشرانه جمع و جور اما نیرومند ، متصل به گیربکس 6
سرعته دو کلاچ و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ ، شتاب 8 ثانیه ای به MG GTS می دهد .
MG در ادامه موتورهای GDI جدید خود از جمله واحدهای 3 سیلندر 1,0 لیتری و 4 سیلندر 1,5 لیتری توربو را نیز روی
GTSعرضه خواهد کرد . GTS از نیمه نخست سال جاری میلادی در محدوده قیمت 70 تا 90 میلیون تومان در چین عرضه
خواهد شد و با توجه به بازار داغ شاسی بلندهای شهری در کشورمان و همچنین گسترش روزافزون شبکه فروش
مدیاموتور ، نماینده رسمی MG در ایران ، احتمالا از اواسط سال 94 به بعد شاهد حضور آن در جاده های کشورمان نیز
خواهیم برد .
منبع : روزنامه خودرو امروز